thatsmystory

TUESDAY IN MAY

Kategori: Allmänt

Hej bloggen. Ligger i sängen och borde sova för länge sen! Men nu blev det inte  så idag heller...har en tendens att bli såhär. Speciellt om jag vaknar sent! (Nähä...) menmen. Tänkte berätta om vad jag har gjort idag! 
Jag vaknade vid tolv och startade dagen med instagram, mail och bloggar som jag alltid gör. Sen gick jag direkt till köket och rörde ihop en egen scrub. Tycker den påminner lite om krossade oreos till utseendet! Yummy :) i denna hade jag; kokosolja, lite rapsolja, bakpulver, limesaft, strösocker och malda kaffebönor (sump från jobbet). Jag rörde ihop allt med en sked på någon minut sen var det klart! Hoppade in i duschen och började skrubba. Den gav verkligen resultat. Huden blev superlen och fet/återfuktad med hjälp av kokosoljan. Anledningen till jag skrubbade mig var att jag tänkte smörja in mig med min nya BUS från St.Tropez. Men det finns många fördelar med att skrubba sig nån gång i veckan, så borde verkligen föra in det i rutinerna. 

När jag var ren och torr var det bara att sätta igång. Använde en BUS-handske och det var ganska roligt att kleta in mig med brun mousse. Kändes som om att jag målade och att min kropp var tavlan. Använde moussen på kroppen och den lilla krämen i ansiktet. Och shit vilken färg det blev. Ser ut som jag har varit utomlands en vecka redan! Jag var iof väldigt blek innan. Men så kul att den funkade lika bra som jag trodde att den skulle göra. Ska nog köra en omgång på torsdag igen för att jämna ut den lite.

När jag väntade på att "brännan" skulle torka gick jag runt i min morgonrock och målade naglarna. La ner lite tid på dem för tre veckor sen ungefär och det har gjort dem gott. Dem såg fördjävliga ut innan. Jag klippte bort det överdrivna nagelbanden och polerade och filade. Har inte bitit något sen dess så dem har växit ut och ser riktigt fräscha ut nu. Målade även tånaglarna i samma ljusljusrosa ton. 
Annars så har jag inte gjort så mycket vettigt idag. Blev en heldag i skolan igår så var sjukt osugen på att vara "duktig" idag igen. Jag städade undan lite i mitt rum och kollade några avsnitt för mycket på House of Cards samt på KUWTK. När jag stod och kollade ut ur mitt rum vid ett tillfälle insåg jag hur fint väder det var. Så jag gjorde mig en smoothie och gick ut med lurarna i öronen.

Jag lyssnade på det senaste avsnittet av Värvet där Gina Dirawi gästade samtidigt som jag satte mig på en bänk och njöt av kvällssolen. Riktigt bra avsnitt. Gav mig mycket. Sen visste jag inte att hon sjöng!? Hon har släppt två låtar, Mad woman och Love. Grym röst, blev sjukt imponerad. Sen var hon bara allmänt härlig och skön. Tips!  

Nu ska jag försöka sova här...wish me luck! 
Kommentera inlägget här: