thatsmystory

AU PAIR IN AMERICA

Kategori: Allmänt

Times Square, 42nd and Broadway

God morgon, sista dagen på "orientation". Det har verkligen varit intensivt och påfrestande. Vi har haft två dagar med fullspäckade scheman. Det är väckning halv sju och klockan sju serveras frukosten. Jag har ätit havregrynsgröt, frukt och juice till frukost. Ni som följer mig på snappi vet! Faktiskt positivt överraskad över att dem serverar gröt och inte bara bagels och sylt. Vid åtta börjar seminarierna och håller på till tolv ungefär då vi serveras lunch. Även positivt överraskad av maten. Dom har försökt göra folk från alla kulturer nöjda samtidigt som dom vill ge möjligheten till alla att följa deras olika dieter. Så tummen upp för det!

Första dagen diskuterade vi våran roll i familjen, regler - vad som inte är tillåtet att göra, både med och utan barnen, den kulturella krocken och massa annat.  Allt är väldigt logiskt och rimligt så när du sitter där och är väldigt trött, på grund av tidsskillnaden och allt resande så är det svårt att behålla fokus. I efterhand kommer vi nog ha mer användning av allt vi pratat om här men ibland (läs ganska ofta) vill du bara springa ut ut rummet p.g.a. rastlöshet. Men jag och mitt gäng sitter längst fram och nördar oss så det gäller att inte se allt för såsig ut. Vi är fyra tjejer som hänger sen första morgonen. Alla är blondiner och det finns några få andra blondies men inte många, we gotta stick together! Resten är lite mer exotiska. Många Au Pairer kommer från Brasilien, Mexico, Polen och Tyskland. Mina tjejer kommer från Tyskland och Sydafrika.

När vi var färdiga med eftermiddagspasset igår hoppade de flesta Au Pairer på en buss som skulle ta oss till Manhattan för att visa oss runt lite. Vi åkte upp till toppen på Rockerfeller center och spanade in Times Square. Vädret var inte att leka med! Det var kallt, dimmigt och det blåste massor! Så därför får ni ingen bild från skyskrapan, för ni hade inte sett något ändå! Vi var helt slut så när vi stannade en sista gång för att kolla in frihetsgudinnan på avstånd stannade vi kvar i bussen för att sova. Sannolikheten att vi skulle se något så långt ifrån var inte speciellt stor heller! När vi kom hem var det bums i säng!

Dagen efter gick vi igenom barnens cykel från nyfödda till tonåringar, pratade om säkerhet och gick igenom CPR med Amerikanska röda korset! Efter middagen var vi äntligen färdiga och fick lite fritid. Vi gick en sväng till affären i ösregnet och köpte nötter, blåbär och mangos. När vi kom hem gick jag och Lena till gymmet och körde en halvtimma på crossen och gjorde lite övningar. Sen var det dags att göra sig redo för sängen och packa ihop väskorna igen!

Nu är det dags för frukost, måste ladda upp ordentligt inför idag! I eftermiddag kommer familjen och hämtar mig på Newarks flygplats. Sjukt läskigt och spännande. Wish me luck! Puss