thatsmystory

BABEL DELI

Kategori: Mat och recept, Vänner och Familj







Heeej bloggisen! Kolla vilket mysigt ställe vi var och käkade på i söndags. Så fin inredning; marrakeshkakel, marmor, guld och turkos. Kan det någonsin bli fel?! Tror inte det!

Vi åt på Babel deli som ligger på Söder vid Hornstull. Efter maten åkte vi till gamla stan och promenade sedan tillbaka till Östermalm genom stan. Så mysigt, men det var lite kyligt om fingrarna och benen! Som tur var gosade vi upp oss soffan med glögg och lussebullar innan det var dags att åka tillbaka till Göteborg.

På Babel åt alla utom Eve en Mezetallrik med hummus och en paprikaröra jag inte minns namnet på. Såå gott. Sitter här på lunchrasten på jobbet och önskar det var detta som serverades. Men jag ska inte klaga. Åt en god soppa som mamma hade lagat och ikväll kommer tjejerna hem till mig för trerätters middag! Har förberett så mycket det går men det blir snabba puckar sen när jag kommer hem från jobbet. Något jag inte är jättebra på så vi får se hur det hela slutar haha. I alla fall hoppas och tror jag på en mysig och god kväll! Tjejerna har inte varit hemma hos mig i min lilla våning än så det ska bli kul att visa dem det med! :) Men nu e det back to work. Bertil 8, en enkel åtta, osv...Peace!!

Kommentera inlägget här: