thatsmystory

RECAP | THIS WEEK

Kategori: Allmänt, Vänner och Familj

Prinsessan Ella och jag! 
 
Heej vänner! Hur mår ni? Jag mår bra. Även denna veckan har varit intensiv, men mest fysiskt då det har varit några långa dagar. I måndags var jag ledig så det var väldigt skönt att bara ta det lugnt och fixa lite. Även fast vi sov ganska mycket i Sthlm och tog det lugnt tar det på krafterna att resa ändå! 
 
I tisdags var det jobb på bingon och på kvällen bjöd jag hem Sävetjejerna och Ella på trerätters middag. Maten blev så bra trots att jag bara körde lite på känsla vid tillagningen. Så kul att laga en trerätters och äta upp den med sina vänner! Det blev chevrétoast, fylld(feta, basilika, vitlök, soltorkade tomater) kycklinglårfilé i sås med ris och créme brûlee med en "Jul-gino" till efterrätt. Recept på den sistnämnda ska ni få imorgon! 
 
På onsdagen var det jobb på bingon igen. Direkt efter jobbet åkte jag hem till Stephanie för att sedan åka till Ikea för att handla galgar, spana in hennes och Hampus nya villa (heeelt magisk!) och till sist mysa hemma hos henne i stan med lite brudar. Bra häng! 
 
I torsdags var det först jobb på förskolan, sen hem till morfar för middag som just kommit hem från sjukhuset efter några dagar där. Efter middagen var det iväg till bingon för dagens andra pass och sen bar det av hem för att vila. Så tre väldigt intensiva heldagar.
 
Idag har jag bara tagit det lugnt. Njutit av ledigheten, fixat, ätit gott och lyssnat på podcasts, skönt! Pappa kom hem förut med musslor och räkor som vi avnjöt innan idol-finalen, vilken lyx!
 
Nu är det dags för sängen innan jag somnar här på soffan...godnatt och sov så gott! :)
 

KOMMENTARER:

  • Eleonora Adriana ♥ säger:
    2015-12-05 | 02:19:49
    Bloggadress: http://eleonoraadriana.blogg.se/

    Va söt Ella är!! Och du hade fint hår! :)

    Svar: Hon är världens sötaste! Tack, håret såg ju nästan guldigt ut på bilden! :)
    Sofia Eliasson

Kommentera inlägget här: