thatsmystory

LCHF

Kategori: Allmänt, Mat och recept


Mat har ju varit ett återkommande ämne här i bloggen då jag både älskar att laga och äta det. Men nu när det har gått över ett år sen jag slutade med handbollen känner jag att det kanske har blivit lite för mycket av det ohälsosamma. Och att försöka vara lite sådär halvnyttig verkar inte funka för mig. Blir för lat och bekväm och får lätt i mig något jag inte ska och hamnar ur balans och sen är det kört. Men Kea som jag bor med äter LCHF, även en kollega på jobbet. Så fick lite inspiration från dem och även Katrin Zytomierska, då jag plogade igenom hennes bok på två dagar. Så i måndags började jag alltså äta LCHF. Främst för att få bort sötsuget och tappa lite extrakilon som har tillkommit under det senaste året. Tanken är att köra till 29:e maj, då jag tar examen, och sen se hur jag känner. Kanske fortsätter med dieten men tillåter lite mer frukt och grönsaker för att göra det lite roligare under sommaren. Men vi får se. Men jag är i alla fall väldigt motiverad och sugen på att testa på detta. 

På bilden ovan ser ni gårdagens middag. Kyckling, stekta grönsaker toppade med fetaost, tzatsiki och avokado. Känns ju inte som man "bantar" direkt, vilket jag gillar. To be continued... För nu är det dags för lite mer x-jobb innan jag tar helg! 


KOMMENTARER:

  • LIENE säger:
    2015-03-20 | 15:13:02
    Bloggadress: http://liene.blogg.se

    Ser så gott ut!

  • Marike Ahlgren säger:
    2015-03-20 | 17:11:52
    Bloggadress: http://marikeahlgren.blogg.se

    Älskar LCHF mat! Man blir så mycket mer mätt och behöver inte gå och småäta massa hela tiden. Men det bästa är att man mår så himla bra! Jag håller mig frisk och pigg mycket mer än vanligt på lchf. Synd bara att jag har svårt att hålla en strikt kost nu då jag äter en massa thaimat och sällan har möjlighet att laga den själv..

  • ɑ n n i k ɑ säger:
    2015-03-20 | 20:32:55
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

    Mums!

Kommentera inlägget här: