thatsmystory

I'VE GOT THE BLUES

Kategori: Allmänt, Inspiration


Pics from my Pinterest @sofiaeliasson

Asså fy, har typ haft de två värsta nätterna i mitt liv. Brukar aldrig vakna på natten, händer liksom inte men har vaknat hela tiden under dessa två nätter. Har nämligen gått å fått en mystisk feber. I talade stund har den avtagit men jag har lidit nog haha. Frusigt, svettats, varit iskall, varm igen aa så har det hållit på. Idag har jag äntligen kunnat sova lite så har fått tillbaka lite energi men svårt att få ner något i magen. 

Just nu ligger jag i soffan nerbäddad i en omatchande outfit och kollar på tv. Så sällan det här inträffar, alldeles för sällan faktiskt! Riktigt skönt att bara kolla på det som går på tv. Hann se halva MTV EMAs, och givetvis blev det så mycket bättre vid åtta. Blev sjukt inspirerad av Miriam. Även om jag känner till henne sen innan så vet man ju långt ifrån hennes story. Men nu när man fick höra mer tycker hon har en skön inställning till livet trots allt hemskt som har hänt henne! 

Gissa lyckan när jag såg att "Känn ingen sorg" skulle börja efter så mycket bättre!  Har tänkt se den igen så länge men aldrig fått tummen ur! Perfekt en kväll som denna. Hoppas jag håller mig vaken bara :) 

Fy, samtidigt som jag skriver detta ser jag på nyheterna. Såg ett inslag om en tjej som har hjälpt till som läkare på den grekiska ön Lesbos. Det är förjävligt det som händer fortfarande. Som hon sa, "Ska folk som måste fly krig verkligen behöva riskera sitt liv en gång till, kan dem inte ta sig till Europa på ett lagligt vis!"...

Gud vilket flummigt inlägg, allt på samma gång! Men så kan det bli när man har varit frånvarande ett tag. Hoppas ni får en fortsatt fin helg. Och jag säger krya på dig till mig själv haha!
 
Kommentera inlägget här: