thatsmystory

I'M MOVING TO NEW YORK

Kategori: Allmänt, Inspiration

Pics from @victoriatornegren, SofisSnapshots och Pinterest 
 
Halllåå! Äntligen ska jag berätta lite mer för er. Som jag nämnde så ska jag flytta till New York! Hur galet?! Eller New Jersey om man ska vara korrekt, men New York låter mycket mer ball plus att jag kommer spendera (nästan) all min lediga tid där så det är basically New York haha. Får väl se om jag ändrar mig när jag bor där angående om att det är samma sak (most likely men det tar vi då hehe)...men jag ska i alla fall åka dit och jobba som Au Pair! :) Detta är något som jag alltid har velat göra så jag är sjukt excited! Fattar inte att om tre veckor lämnar jag Sverige i ett helt år för nya äventyr! Jag åker med Skandinaviska institutet/Au Pair in America! Jag har hållit på med ansökan ett bra tag men har valt att inte dela med mig av processen då jag ville vara säker på att allt blev klart innan jag ropade hej så att säga. Men jag tänkte dela med mig av hur ni går tillväga ifall det finns någon där ute som undrar hur det går till eller hur jag gjort senare när det finns tid!
 
För knappt två veckor sen bestämde jag med en familj som har två urgulliga barn. En kille, Sonny, som är 2 och en tjej, Annie, som är 4! Dom bor i en Villa i Glen Ridge, New Jersey. Allt kändes så rätt redan innan vi ens hade skypeat och tror dom kände detsamma. Så under andra Skype-samtalet bestämde vi för oss att "matcha". Så just nu håller jag på med det sista peppersarbetet. Sitter med min visumansökan just nu och försöker få klart den så fort som möjligt. Så ännu har jag ingen biljett i min hand, men om allt går som det ska så lämnar jag Göteborg och Sverige den 22 februari! Läskigt men så spännande! Hoppas inget mer krånglar nu för hade velat sitta på det planet som är planerat! Håll alla tummar för mig så ska det nog gå vägen! Ser fram emot att få dela mina framtida äventyr med er! Puss
 
Kommentera inlägget här: